Tájékoztató
Szerző: Csizmadia Zsoltné (04.19. 18:23)

Tájékoztató az önkormányzati képviselő és polgármester jelölés folyamatával kapcsolatos tudnivalókról


Ajánlás
Jelöltet ajánlani csak az illetékességgel rendelkező helyi választási iroda által kiadott, sorszámmal ellátott ajánlóíven lehet.
Az ajánlóívek igénylése


Ajánlóívet az igénylő vagy a jelöltként a független jelöltként indulni kívánó választópolgár, illetve a területi választási bizottság/Nemzeti Választási Bizottság által jogerősen nyilvántartásba vett jelölő szervezet – a képviseletére jogosult személy útján – igényelhet.
Az igény bejelentésére az A4 jelű formanyomtatvány szolgál, amelyet a helyi választási irodában bárki, meghatalmazás nélkül igényelhet, vagy a www.valasztas.hu weboldalon letölthet.
A Helyi Választási Iroda (9343. Beled, Rákóczi u. 137.) legkorábban 2024. április 20. napján (szombaton) 8.00 és 16.00 óra között adja át az igényelt mennyiségű ajánlóívet az igénylőnek.
Ezt követően az ajánlóívek igénylésére és átvételére munkanapokon hivatali időben van lehetőség.

Hétfő: 8,00 órától – 16,15 óráig

Kedd: 8,00 órától -17,00 óráig

Szerda: 8,00 órától – 16,15 óráig

Csütörtök: 8,00 órától – 16,15 óráig

Péntek: 8,00 órától – 12,45 óráig


Az ajánlóív átadásáról a választási iroda átvételi elismervényt állít ki. Az ajánlóívekről másolatot készíteni – még kitöltetlenül is – szigorúan tilos!

Az ajánlóívek leadása
Az összes ajánlóívet vissza kell szolgáltatni 2024. május 6. napján 16.00 óráig a helyi választási irodának. Azt az ajánlóívet is, amely nem tartalmaz ajánlást, ezen időpontig kell visszaadni.
A jelöltet legkésőbb 2024. május 6. napján 16.00 óráig kell bejelenteni az ajánlóívek átadásával egyidejűleg az illetékes helyi választási irodánál.


A bejelentés alkalmával legalább annyi ajánlást kell leadni, amely eléri a jelöltállításhoz szükséges érvényes ajánlások számát, amely Rábakecöl településen


Polgármester jelöléshez: 20 db

Egyéni listás jelöléshez: 7 db


Beled, 2024. április 15.

Dr. Ladányi Zsigmond

HVI vezető